top of page

Huilen op antidepressiva


Van tijd tot tijd bots ik op tegen de bijwerkingen van antidepressiva. Ik geef grif toe dat het er in mijn geval nu niet meer veel zijn buiten eentje. Ik huil bijna nooit meer.

Toen ik dit probleem laatst aan mijn dokter voorlegde vroeg ze me: "Hoeveel huilde je vroeger dan Deborah?" Daar moest ik even over nadenken. Mijn antwoord was toch wel 3 à 4 keer per week. Ze legde me uit dat het helemaal niet zo erg was dat ik nu niet meer kon huilen, of dat veel minder deed. Schijnbaar is 3 à 4 keer per week huilen helemaal niet zo normaal. Maar gezien ik jarenlang niet anders heb geweten vond ik dat dus wel.

En vanaf het moment dat het huilen uitbleef klopte er volgens mijn perceptie iets niet. Wanneer ik tegenwoordig ergens verdrietig om ben kan ik het gevoel van verdriet ervaren, maar de tranen blijven uit. En als ik heel eerlijk ben.. Tja ik mis dat soms. Vergeet niet dat ik uit een soort van shock-effect kom. Als ik nu 1 keer in de 2 maanden huil is het al veel. Zoals ook vannacht. P.S. I Love You zal het altijd blijven doen voor mij.

Ik heb net ongegeneerd een potje zitten janken, heerlijk. Wat een opluchting.

LIFE GOALS

#1 

Gaining weight.

 

#2

Enjoy life, work and finish my study.

 

#3

Being able to travel and have no fears.

bottom of page